نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

محدودیت یک هفته‌ای کرونا به مشهد می‌رسد؟ | احتمال اجرای دوباره دورکاری در شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۳۲۰۶۶
  • ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
محدودیت یک هفته‌ای کرونا به مشهد می‌رسد؟ | احتمال اجرای دوباره دورکاری در شهرداری مشهد
شهریار آل شیخ معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: باتوجه‌به وضعیت قرمز کرونا در مشهد، ظرفیت اعمال دورکاری و محدودیت‌های کاری در شهرداری مشهد وجود دارد.
لاله سادات کوثری/شهرآرانیوز- روز گذشته مدیر توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی از احتمال تصمیم‌گیری‌های جدید در جلسه آینده ستاد مقابله با کرونای استان خبر داد و بار دیگر بر اجرای بخش‌نامه دورکاری گروه‌های حساس در ادارات مشهد تأکید کرد.

کوکب موسوی در گفتگو با شهرآرانیوز با اشاره به بخش‌نامه ابلاغی از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره دورکاری کارکنان، گفت: در این بخش‌نامه ساعات اداری در تمام کشور یکی شده و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ اعلام شده بود، اما بخش‌نامه بعدی امور استخدامی و وزارت کشور باتوجه‌به وضعیت کرونا در هر منطقه، دست استان‌ها را باز گذاشته‌اند.
 
وی در واکنش به افزایش بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های مشهد اظهار کرد: درخواست‌ها باید در ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی مطرح شود و چنانچه دانشگاه علوم‌پزشکی تأیید کرد که سیاست‌ها باید تغییر کند، پیشنهاد‌ها در ستاد بحث و بررسی می‌شود و در نهایت تصمیم‌گیری خواهد شد.
 

در صورت روند افزایشی آمار ابتلا، محدودیت‌ها برمی‌گردد

 
این گفته‌ها در حالی است که روز گذشته حمیدرضا رحیمی، دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی، در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه متأسفانه به‌علت رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی و مشهد، در حال بازگشتن به شرایط شیوع گسترده کرونا در اسفندماه سال گذشته هستیم، اعلام کرد: در صورتی که میزان بستری‌ها و آمار مبتلایان روند افزایشی خود را حفظ کند، براساس اختیارات استانی و ملی، تمام محدودیت‌های کرونایی بلافاصله اعمال خواهد شد.
 

ظرفیت دورکاری در شهرداری مشهد فراهم است


در همین راستا معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: باتوجه‌به وضعیت قرمز کرونا در مشهد، ظرفیت اعمال دورکاری و محدودیت‌های کاری در شهرداری مشهد وجود دارد.

شهریار آل‌شیخ افزود: دراین‌باره منتظر تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا در استان هستیم. اگر همین الان ستاد کرونا این موضوع را به ما ابلاغ و اعلام کند، ما آماده اجرای برنامه هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های شهرداری در خیلی از موارد به اجزای مختلفی وابسته است، افزود: مواردی مانند قطارشهری و سرویس‌دهی اتوبوس‌رانی و پارک حاشیه‌ای به تصمیم استانی نیاز دارد. وقتی دستگاه‌های دیگر به شیوه دیگری عمل می‌کنند، ما نمی‌توانیم بخش‌های کاری را به‌راحتی متوقف کنیم.

وی ادامه داد: این مهم به هماهنگی نیاز دارد که باید با تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا در استان رقم بخورد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در جلسه ستاد ملی کرونای استان، شهردار مشهد نیز شرکت می‌کند، افزود: اجرای تصمیمات در حوزه خدمات‌دهی شهرداری با معاونت مالی و پشتیبانی و در حوزه‌های داخلی شهرداری با معاونت برنامه‌ریزی است.

آل‌شیخ افزود: همه زیرساخت‌ها در بدنه شهرداری فراهم است تا به محضی که اعمال دورکاری‌ها ابلاغ شود، دستور را اجرا کنیم. در دور قبل هم اولین سازمانی که اعلام کرد می‌تواند دورکاری را اجرا کند، شهرداری مشهد بود.

وی ادامه داد: به هر حال فکر می‌کنیم که حتی ظرفیت بخش‌های دیگر برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کل شهرداری هم وجود دارد. در دوره قبل و اجرای دورکاری، حتی در بخش‌هایی بهره‌وری سازمانی بالاتر هم گزارش شده است.

اجرای محدودیت‌های یک هفته‌ای در شهر‌های قرمز

دقایقی قبل نیز رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قرار است از هفته آینده ترتیباتی اتخاذ شود تا از ۱۵ تیرماه تا انتهای ماه، ماسک‌زدن را در مکان‌هایی که تجمع وجود دارد یا سرپوشیده است، الزامی کنیم. اگر لازم بود، این مصوبه تا مردادماه نیز تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد، در استان‌هایی که شهر‌های با وضعیت قرمز دارند، با پیشنهاد ستاد استانی به وزیر کشور و وزیر بهداشت و موافقت رئیس‌جمهور، محدودیت‌های لازم به مدت یک هفته اعمال می‌شود و در صورت لزوم تمدید خواهد شد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->